Home Stroje Komunální technika Hasičská technika Hasičská stříkačka DS 16 r.v. 1957
Je nám líto, ale tenhle inzerát již není aktuální.

Hasičská stříkačka DS 16 r.v. 1957

Královéhradecký kraj
29. 5. 2017 - 09:51
18 000 Kč
Prodávající

Popis

Prodám originální starou hasičskou stříkačku DS-16 - TOVÁRNA NA HASÍCÍ ZAŘÍZENÍ THZ VYSOKÉ MÝTO - THZ Slatiňany - rok výroby 1957. Určená k renovaci, několik let stála tudíž bez záruky. Bez světlometu kompletní stav. Zakoupená za účelem provedení kompletní renovace. Důvodem prodeje jsou rodinné důvody. Stav odpovídá stáří. Další foto nebo informace mohu poskytnout.

POPIS DS-16

DS-16 je na dvoukolovém podvozku přizpůsobeném k rychlé přepravě za tažným motorovým vozidlem. Tato stříkačka se skládá ze čtyř samostatných částí. Je to
podvozek, čerpadlo, motor a vývěva. Motor s čerpadlem tvoří jeden celek, který je uložen na rámu podvozku. Těleso čerpadla je ve společné ose připevněno ke krytu setrvačníku pomocí mezikusu. Hřídel čerpadla je namontována přímo na setrvačník. Na podvozku je dále upevněna kapota, palivová nádrž, skříňka pro
příslušenství, držáky, elektrovýzbroj a základní útočné a sací příslušenství. Ostatní příslušenství je dopravováno na tažném motorovém vozidle. U starších typů bylo sací potrubí rozděleno na levou a pravou stranu podvozku.

Rám podvozku sestává ze dvou podélníků vzadu spojených příčníkem a vpředu se podélníky zbíhají v ojku opatřenou závěsným okem.Rám je zhotoven z U-oceli a je svařený v jeden celek včetně závěsného oka. Na nápravu je rám upevněn pružně prostřednictvím dvou listových per. Konce nápravy jsou opatřeny dvěma
diskovými náboji, které se otáčejí ve valivých ložiskách. Na nábojích jsou namontovány čtyřděrové plné disky 5,25x16 s pneumatikami 6,00x16. Podvozek je
vzadu opatřen dvěma výsuvnými podpěrami, sloužícími k ustavení stříkačky v provozu. Třetí podpěru tvoří tažná tyč zasunutá svisle do otvoru v závěsném oku.
Podvozek je opatřen koncovými světly a světlometem. El. vedení pro koncová světla je vedeno v pancéřové hadici k ojce a je zakončeno zástrčkou k připojení na
motorové vozidlo. Světlomet je napájen el. proudem z dynama 6V - 45W, poháněného motorem stříkačky.

Motor stříkačky je čtyřválcový, čtyřtaktní, řadový, benzinový, chlazený vodou. Jeho zapalování je prováděno magnetkou. Natáčí se ručně klikou. Mazání motoru
je tlakové - oběžné. Tlakové mazání motoru obstarává olejové čerpadlo, které je poháněno vačkovým hřídelem. Olejové čerpadlo je umístěno v nejnižší části
klikové skříně a je na sací straně opatřeno sítkem. Tlak oleje je regulovatelný a je veden do všech ložisek na klikovém hřídeli a do ojničních ložisek.

Motor je opatřen karburátorem JIKOV 35 POV, který je seřízen již z výroby na nejhospodárnější provoz, proto se nedoporučuje měnit trysky a provádět změny v
seřízení karburátoru.

Tato stříkačka je vybavena čtyřtaktním motorem spojeným s čerpadlem. U starších typů je použito třístupňového čerpadla (rotačního) opatřeného pláštěm na ohřívání výfukovými plyny přímo od motoru. Pro zavodnění je čerpadlo opatřeno rotační vývěvou upravenou tak, aby zavodnění sacího vedení (10 m) netrvalo déle než 1 minutu. Při jejím selhání je možno čerpadlo zavodnit zavodňovacím otvorem. U tohoto typu je nutno kontrolovat stav hladiny oleje v rotační vývěvě a včas olej
doplňovat, aby nedošlo k jejímu zadření. U starších typů bylo použito motoru o výkonu 45 k při 2500 ot/min.

Magnetové zapalování bylo voleno proto, poněvadž nevyžaduje zvláštní péči. Magnetka je opatřena odtrhovací spojkou, která umožňuje vývin intensivní jiskry
na svíčce i při pomalém natáčení motoru. Doporučuje se používat zapalovacích svíček PAL Super 18-5. Vzdálenost kontaktů přerušovače je nutno udržovat v
rozmezí 0,3-0,4 mm, elektrody zapalovacích svíček mají být vzdáleny 0,4-0,6 mm. Pořadí zážehu válců je 1 - 3 - 4 - 2.

Chlazení motoru je průtokové. Voda z čerpadla protéká uzavíracím kohoutem do potrubí, které spojuje chlazené časti motoru. Průtok vody lze v chladícím systému regulovat uzavíracím kohoutem. U motoru je chlazen blok válců, hlava válců, výfukové těleso a olejová skříň. Chladící voda protéká nejdříve olejovou skříní, kde chladí olej. Částečně ohřátá pak protéká rozvětveně do bloku válců a do tělesa výfuku. V bloku válců má již teplotu 40 až 60 stupňů, nutnou pro správný chod motoru, ve výfukovém tělese chladí výfukové plyny. Z těchto chladících prostor je voda přiváděna k nálevce na hlavě válců, odkud je vedena ke gumové odpadní hadici, kterou se vypouští do terénu. Všechny chladící prostory jsou opatřeny vypouštěcími kohouty, jimiž se vypouští voda po skončení provozu. Opomenutí tohoto opatření v mrazu má za následek roztržení všech chlazených částí.

Hasičská stříkačka DS 16 r.v. 1957

Zavřít Zavřít
Prodávající
M. P.
Pošlete uživateli zprávu
0 / 1000

Nahlásit inzerát

Zavřít Zavřít
0 / 2000
Děkujeme za zpětnou vazbu! Inzerát byl nahlášen!